Hogyan lehet felismerni a környezettudatos terméket? A Foussier, az építőipar nemzeti forgalmazója, szeretné eligazítani vásárlóit a honlapján található 60 000 termék között, és felelős vásárlási kezdeményezést hozott létre. A cél az, hogy kiemelje a legkevésbé környezetterhelő termékeket és a legelkötelezettebb márkákat. Az új Work'R környezetbarát termékcsaládunk két terméke is köztük van! Ezek a díjak a Coverguard összes csapata által követett politikát és a 2019-ben elindított környezetvédelmi törekvéseket ismerik el.
Solenne Arnal, a Foussier CSR-menedzsere beszél ennek a közös megközelítésnek a fontosságáról az iparágon belül, valamint a két márka közötti bizalmi partnerségről.
A Foussier 2023-as érkezése óta Ön elkötelezett a felelős beszerzési politika megvalósítása mellett. Meséljen nekünk erről!
Solenne Arnal: Forgalmazóként ez a megközelítés valódi elkötelezettséget jelent. Lehetővé teszi számunkra, hogy átláthatóak legyünk az általunk forgalmazott márkák CSR-teljesítményének szintjével és termékeik ökológiai felelősségvállalásának szintjével kapcsolatban. Célunk kettős: lehetővé tenni ügyfeleink számára, hogy a legelkötelezettebb márkák közül választhassanak, ugyanakkor a gyártókat versenybe is állítjuk egymással ezeken a szempontokon. Az oldalunkon szereplő márkák CSR-teljesítményének szintjének közlésével a márkákat a folyamatos fejlődés dinamikájába helyezzük. Úgy döntöttünk, hogy a kulcsfontosságú gyártókat kiemelten értékeljük. Ezek közül 200 van, és a Coverguard egyike a top 3-nak.
Milyen CSR-gyártói minősítést adtál nekünk?
Solenne Arnal: Foussier-nél a Coverguard 69/100 pontot ér el. Ez megfelel egy B++ szintnek, az A határán, amihez 71/100-as pontszám szükséges. Ez az eredmény az Önök csapataival folytatott hosszas megbeszélések eredménye, amelyek célja, hogy megértsük a CSR-kötelezettségvállalásaikat, és hogy meglehetősen világos képet kapjunk a teljesítményükről, különösen az Önöknek adott hivatalos címkéknek és minősítéseknek köszönhetően. A Coverguard az egyik legjobban teljesítő márka a katalógusunkban.
"Olyan beszállítókat választunk ki, akik az etika, az emberi jogok és a környezet tiszteletben tartása tekintetében a helyes gyakorlatot támogatják".
Ön két terméket is kiemelt az új Work'R öko-tervezett termékcsaládunkból, amelyek ökológiai felelősségvállalási indexszel rendelkeznek. Mit jelent ez?
Solenne Arnal: Számunkra a környezettudatos termék olyan termék, amely nemcsak a környezetre, hanem a felhasználók egészségére és biztonságára is kisebb hatást gyakorol. Négy kritériumot veszünk figyelembe: a termék ökológiai tervezését, és értékeljük azokat, amelyek újrahasznosított anyagokat tartalmaznak; a vállalat társadalmi felelősségvállalását és a felelős gyártást, kiválasztva azokat, amelyek elősegítik a helyes etikai gyakorlatot, az emberi jogokat és a környezet tiszteletben tartását; végül pedig a helyi gyártás érdekel minket, hogy értékeljük a hatás csökkentése vagy javítása érdekében tett lépéseket. Indexünk az 1. szinttől, azaz a környezetbarát tervezés kezdetétől a 3. szintig terjed, amely a teljesen környezetbarát termékre vonatkozik.
A HV Nebulo softshell kabátunk 2. szintű minősítést kapott az Ön értékelésén...
Solenne Arnal: A gyártóüzem valóban rendelkezik ISO 14 001 tanúsítvánnyal, ami azt bizonyítja, hogy a telephely tanúsított környezetvédelmi megközelítéssel rendelkezik, és elkötelezett a környezeti hatás folyamatos javítása mellett. A gyár GRS tanúsítvánnyal is rendelkezik, amely tanúsítja az újrahasznosított anyagok nyomon követhetőségét, valamint SMETA 4 tanúsítvánnyal, amely bizonyítja, hogy működése során valóban biztonságos szociális szempontok mellett tiszteletben tartja az emberi jogokat. Mi több, a Nebulo HV softshell dzsekivel egy 100%-ban újrahasznosított és újrahasznosítható nyersanyagokból készült termékünk van, a csomagolás pedig 50%-ban újrahasznosított anyagokból készült. A termék a GRS-címkével is rendelkezik, amely tanúsítja az újrahasznosított nyersanyagok ezen százalékos arányát.
Mi a helyzet a Banjo softshell dzsekivel?
Solenne Arnal: A Banjo kabát nagyjából ugyanazt a teljesítményt nyújtja, kiegészítve egy életciklus-elemzéssel, amely hangsúlyozza az átláthatóság és a termék környezeti hatásainak mélyreható megértése iránti elkötelezettségét. Ezért eléri a legmagasabb, 3-as szintet.
"A Coverguarddal ugyanabba az irányba haladunk a CSR tekintetében".
Hogyan értékeli a befejező piac érettségét az ilyen típusú mutatók szempontjából?
Solenne Arnal: Napjainkban a termékek ökológiai szempontból felelős jellege egyértelműen az ügyfeleink egyik választási szempontja. Ezért rendkívül fontos számunkra, hogy tanúsított termékcsaládokat kínáljunk, és mindenekelőtt partnerséget alakítsunk ki olyan gyártókkal, mint a Coverguard, akik ezt a megközelítést alkalmazzák PPE-jeik gyártása során. Amikor a fenntartható fejlődésről van szó, létfontosságú, hogy ügyfeleinkkel és gyártóinkkal együtt haladjunk előre.
Egy erényes kör az egész iparág számára!
Solenne Arnal: Igen, ha a teljes értékláncot bevonjuk, akkor minden szereplőnek sikerül csökkenteni a hatását. Fontos, hogy a vásárlóinkat is bevonjuk, elmagyarázva nekik, hogy fokozniuk kell a felelős vásárlást, és hogy az ő vásárlási gyakorlatuk megváltoztatásával mi is képesek leszünk változtatni a miénken. A gyártók részéről pedig nem fogunk tudni reagálni a vásárlói igényekre és csökkenteni a hatásunkat, ha ők sem csatlakoznak hozzánk. Ma már tudjuk, hogy szén-dioxid-kibocsátásunk 72%-a az általunk értékesített termékek gyártásából, 9%-a pedig a termékek életciklusának végéből származik.
A Coverguard által e koncepciókkal kapcsolatban végzett munka nagyon érdekes, és jelentős fejlesztési területekre utal. Nagyra értékeljük azt is, hogy tökéletesen átláthatóak azzal kapcsolatban, hogy mit tudnak, és hol van még hova fejlődni. Világos rálátásunk van, és kéz a kézben haladunk előre. És ez alapvető fontosságú.